esok 16 mei, Hari Guru

Posted: Mei 15, 2011 in motivasi, pendidikan, sosial/budaya

tiap-tiap tahun diraikan Hari Guru pada setiap 16 mei. namun sekolah tak tutup pun. pada 16 mei, guru-guru lebih teruja mengajar atau pun guru-guru beraya kat bilik guru?

anak-anak aku bersungguh2 dan dah siap2 beli dah hadiah untuk guru kelas dia dan semua guru-guru lain. baguslah tu kalau anak-anak murid teruja nak raikan guru masing2 pada setiap 16mei.

teringat beberapa tahun lalu aku jumpa balik dengan cikgu aku, misai lebat maintain. guru disiplin Cikgu Shafiee. dulu takut, sekarang hormat. aku sapa beliau, salam peluk dan sembang2. air mata beliau berlinangan agaknya sebab seronok jumpa setelah lebih 15 tahun tak jumpa. sayang aku tak amik gambar kami masa tu. 

terima kasih cikgu, maafkan saya cikgu. semoga Allah redha dan rahmati cikgu-cikgu semua, selamanya

Tinggalkan Jawapan

