parking dpn umah jiran

Posted: Mei 7, 2011 in alamsekitar, keluarga, politik, sosial/budaya

ni citer berkenaan dengan kejiranan dan hubungan silaturrahim sesama kita. hablumminannas.

sejak khamis 3 hari lepas, abgjiran parking lori 3tan dia betul2 depan rumah aku. memanglah tidak mengganggu atau menghalang keta aku keluar masuk. cuma di dpn pagar. dan banyak komplen dari jiran2lain sebenarnya berbanding aku sendiri. 

“selamba kodok je parking depan umah oranglain, parking la depan umah sendiri.”

“kan lagi elok kalau parking dalam rumah kosong tu” 

termasuklah saranan nakal “kita bakor je”. 

mlm tadi aku poskan kat FB “best sungguh ada lori. Bayangkan sebesar2 lori 3tan ni, dh 3 hari parking depan umah aku!” ada respon “Bocorkan tayar dia tu🙂 hihihi” . dan seorangjiran yang lain bg respon “Kau kesah rupanya,aku igt nko x kesah…:) ”

takde aku nak kesahkan sangat, aku takde hak pun nak ckp apa selagi jalan aku tidak dihalang. premis aku cuma dlm kws pagar aku ni je. luar pagar tu kira kws public ler dok? cuma petang semalam rasa geram gak la dengan lori (dengan lori tu?) tu sbb anak2 terganggu masa nak main2 depan rumah. 

pagi ni saja aku gatal tangan taip sms ni, “salam abg***, kalau parking lama, sy cdgkan elok abg*** parking lori dlm pgr rumah kosong sblh umah sy ni. tima kasih” 2 jam sms tu tersimpan dlm draft sms. then, tersentlah sms tu adanya tadi.

dengan pantasnya lori telah dialihkan oleh anaknya along setelah aku terhantar sms tu, parking depan rumah dia sendiri plak.  jauh dsudut hati aku berharap abg*** tidak kecik hati dengan sms tu. terimakasih bang.

Tinggalkan Jawapan

